De her løbemål har jeg haft og disse har jeg nu

Der er ingen tvivl om, at det er en god ide at sætte sig nogle mål, når man begynder at løbe. Det er med til at holde motivationen oppe, og med til at vi trækker i løbeskoene igen og igen og igen. Det er dog vigtigt at målene er realistiske, for sætter man helt urealistiske mål, som nærmest er umulige at nå, så kan man nemt miste motivationen og lysten til at løbe, og det er jo ikke meningen. Det der er fedt ved at have et mål, er følelsen, når man når et af de her mål. Så ved man, at man er blevet bedre. At alt det hårde arbejde man har lagt i det har været det hele værd. At man sagtens kan, hvis bare man bliver ved. Og det er altså en skide rar følelse, som man gerne vil opleve igen og igen.

Jeg har haft en del mål i min løberejse. Jeg har også stadig mål, som jeg gerne vil opnå. Og det er det der her indlæg skal handle om - og måske kan det give dig inspiration til nogle løbemål, så du også kan komme afsted.

Da jeg startede med at løbe...

I 2017 besluttede jeg mig for, at jeg ville give det der løb en chance. Jeg kunne på dette tidspunkt ikke engang løbe 1 km, så jeg startede virkelig fra scratch. Fra start af satte jeg mig nogle mål, som jeg selv synes var realistiske og overskuelige. At det endte med at tage meget længere tid end regnet med grundet et par dårlige knæ, har selvfølgelig påvirket min motivation negativt. Det har nemlig resulteret i et par pauser undervejs, men det er heldigvis altid lykkedes mig at komme tilbage i løbeskoene, fordi jeg VILLE nå mine mål.

Da jeg begyndte at løbe, havde jeg disse 4 mål, som jeg er lykkedes med:

  • At løbe 5 km i træk
  • At løbe 5 km på under en halv time
  • At løbe 10 km i træk
  • At løbe 10 km på under en time

De her løbemål har jeg nu

Selvom jeg ikke løber for at blive den hurtigste eller den bedste, så vil jeg selvfølgelig gerne mærke, at jeg langsomt bliver bedre og bedre. Derfor har jeg også sat nye mål for mit selv, som jeg håber og tror på, at jeg vil nå en dag. Om det bliver i år må tiden vise, men målene er i hvert fald med til at holde mig motiveret.

  • At løbe 5 km på under 25 min (Min PR er pt. 26 minutter og 32 sekunder)
  • At løbe 10 km på under 50 min (Min PR er pt. 53 minutter og 34 sekunder)
  • At løbe et halvmarathon (Min længste distance er pt. 17 km)
  • At løbe et halvmarathon på under 2 timer
  • Løb

Synes godt om

Kommentarer

Lille My,
Det er altid godt med mål - og hvor er du bare sej til det løb! 😊
Mit næste mål er 5 km på under 30 minutter. Synes der er lang vej endnu 😃
www.stine-ebbesendahl.dk
isabellapernille
isabellapernille,
Hvor er du sød, tak! <3 Og du er altså også bare for sej med dit løb. Du skal nok nå det mål! 😃
nouw.com/isabellapernille
IP: 82.99.3.229