Juleshakeren er fundet frem og en snak om hvad jeg putter heri

Indlægget er lavet i samarbejde med FITNESSPRO

Om under to uger siger kalender eddersparkme endelig december, og så kan det da umuligt være for tidligt at finde sin juleshaker frem, vel? Jeg har ihvertfald lige rodet det ene køkkenskab igennem for at finde min, så den nu er klar til at blive brugt til mine træninger resten af året. Der skal jo knokles igennem i hele december måned, så der er ekstra meget plads til al den gode julemad. Og juleslik. Og julesmåkager. Og selvfølgelig nisseøl. "Hvad putter du så i den shaker?" ... tænker I garanteret, ikk'? For det meste har jeg bare vand i. Jeg bruger den nemlig som drikkedunk, når jeg er afsted i fitnesscentret. Jeg er typen, der bliver ekstremt tørstig bare af at løbe 1 km eller af at tage 10 englehop, så jeg drikker altid skide meget vand, når jeg træner. Vand er jo også mofo godt for kroppen, så det skal man aldrig droppe. Faktisk skal man jo også ca. drikke 1,5-2 liter vand om dagen - og mere hvis man træner. Så glem nu ikke at drikke det satans vand, selvom det smager ret så kedeligt. Når jeg har været en tur i fitnesscenteret eller løbet en tur, kan jeg godt lide at lave en smoothie - eller en proteinshake, som nogle vil kalde det. Det sker langt fra hver gang, men hvis jeg har god tid, så findes der altså ikke noget bedre end at sætte sig ned og nyde en smoothie efter en hård og svedig træning. Jeg følger sjældent en opskrift, men bruger bare det jeg lige har. Jeg er for nyligt stødt på en side, som beskriver, hvordan man kan lave den perfekte proteinshake. Der er beskrevet, hvilke væsker man kan bruge, hvilke frugter og grøntsager man kan putte i, og hvilket protein og sundt fedt man kan anvende. Så mangler I inspiration til hvad I kan putte i jeres proteinshake, så er der mange gode forslag på siden, som jeg har linket til ovenover. Jeg er faktisk ret dårlig til at bruge grønsager i mine shakes, så det skal jeg helt sikkert øve mig i at blive bedre til at bruge. Jeg vil især gerne blive bedre til at få proppet spinat i, da spinat jo er i kategorien superfood. Spinat er nemlig fuld af vitaminer og mineraler, som er godt for vores helbred og samlede sundhed. Så hvis I kender en skide god opskrift på en smoothie/proteinshake med spinat i, så må I hellere end gerne sende den til mig. Nu vil jeg fylde shakeren op... ... dog kun med vand idag. Jeg kan nemlig lige nå 20 minutters træning herhjemme, inden jeg skal hjem til min mor. Vi skal ud og gå en lang tur i skønne Aalborg, inden hun laver aftensmad til os. Det er altså lige en mandag efter mit hoved. Så nu vil jeg skynde mig at hoppe i træningstøjet og få lavet lidt øvelser herhjemme, inden jeg skal afsted mod storbyen. Jeg håber, I får en lige så skøn mandag - og tak fordi I læser med!

Synes godt om

Kommentarer

Eline Tychsen,
Ej, kunne du ikke lave et indlæg omkring hjemmetræning? Savner virkelig noget inspiration på den front 😃
www.elinetychsen.com
Isabella Pernille
,
Hmm.. det vil jeg da overveje! 😃
IP: 82.99.3.229